אדריכל בתים פרטיים בחוף הכרמל

אדריכל בית פרטי בחוף הכרמל

תכנון בתים פרטיים הוא מטבע הדברים תהליך מורכב ומתמשך, שבו כלולים היבטים בירוקרטיים, הנדסיים ועיצוביים כאחד, בנוסף להתנהלות מול מגוון בעלי מקצוע מסוגים שונים.

לכן אם בשעה טובה ומוצלחת החלטתם שהגיע הזמן לבנות את בית חלומותיכם, זה הזמן לפנות לאדריכל בית פרטי בחוף הכרמל אשר מתמחה בתכנון של בתים צמודי קרקע, ויסייע לכם להגשים את החלום מבלי שיהפוך לסיוט תכנוני ולוגיסטי.

איך ניגשים לפרויקט אדריכלות בית פרטי בחוף הכרמל?

אחד החלקים הפחות נעימים בתכנון פרויקטי מגורים, הוא השגת הרישוי הנדרש לביצוע הבנייה. למזלכם הרב, בפנייה למשרד אדריכלות ועיצוב פנים, ניתנת לכם האפשרות לחסוך מעצמכם את התענוג המפוקפק, הכרוך במפגש עם נבכי הבירוקרטיה הישראלית. את השגת היתרי הבנייה הנחוצים, יוכל האדריכל שלכם להסדיר עבורכם, לאחר הפגישה הראשונית שבה תראו לו את השטח העומד לרשותכם, ותפרטו באוזניו בכלליות כיצד אתם חולמים שהבית יראה. בהמשך לכך, ייגש האדריכל שלכם להסדרת עניין הרישוי, ובמקביל – יחל בתהליך של תכנון הבית שיתבצע בשיתוף פעולה מלא עמכם.

 

לאילו פרמטרים חשוב לשים לב כשמתכננים בית פרטי?

בתכנון בתים פרטיים ישנם כמה משתנים חשוב מאוד לתת עליהם את הדעת, ושבהתאם להם מתבצע התכנון האדריכלי:

 

  1. התקציב העומד לרשותכם

מסגרת התקציב שהוגדרה לבניית הבית, היא מן הסתם בין השיקולים הראשונים והמהותיים ביותר שיקבעו איך הפרויקט יראה וכיצד הוא יתנהל. הגדרת המסגרת התקציבית תעזור לאדריכל שלכם להחליט באילו היבטים של תכנון הבית שלכם חשוב יותר להתמקד ובאילו פחות. בהקשר זה, יצויין כי חשוב לשריין סכום של כ- 7 עד 10 אחוזים מתוך התקציב הכולל שהגדרתם, לטובת שכרם של גורמי התכנון השונים ובהם האדריכל / המעצב. כמו כן, יש לקחת בחשבון שפרויקטי מגורים מסתכמים בדרך כלל בסכום גבוה מכפי שהוקצה להם בתכנון הראשוני, ולכן מומלץ להיערך לכך שתוציאו בין 15 ל- 20 אחוזים יותר מהסכום שתכננתם להשקיע בבניית הבית במקור.

 

  1. שגרת החיים של דיירי הבית

איפיון של שגרת יומם של דיירי הבית והדרך שבה הם עושים שימוש בו היא חלק חיוני מאוד מתכנון יעיל ומוצלח של בית פרטי. למשל, הצרכים של אנשים שעובדים מהבית, אינם זהים לאלו של אנשים שעובדים מחוץ לבית ושבים אליו כדי לנוח בסוף היום. גם צרכיהם של הורים לילדים יהיו שונים בתכלית מאלו של זוגות ללא ילדים או סבים וסבתות שילדים מגיעים לביתם באופן מזדמן למטרת ביקור, אך אינם חיים בו דרך קבע. את כל הסוגיות הללו, חשוב לקחת בחשבון בתכנון הבית הפרטי. כך גם במקרה של שעות היממה בהן השימוש בחללי הבית השונים צפוי להתבצע, שמשפיע על תכנון התאורה הטבעית והמלאכותית במבנה.

 

  1. הרגלי השימוש בבית

החלטות רבות המתבצעות במסגרת תהליך התכנון של בתים פרטיים, הן נגזרת ברורה של העדפות אישיות של בעלי הבית, שהן תוצר מובהק של הרגלים. למשל, אנשים רבים מעדיפים שהסלון והמטבח שלהם ימוקמו באותו חלל, על מנת לשוות לאזור המרכזי בבית תחושה של חלל פתוח ומרווח. לעומת זאת יש מי שדווקא מעדיפים להפריד בין החללים הללו על מנת שהרעש והריחות המגיעים מהמטבח לא יעיבו על השימוש בסלון. זוהי דוגמא אחת בלבד, הרלוונטית כמובן לחללים נוספים בבית ולאופן בו בעלי הבית מעדיפים להשתמש בהם.

 

  1. סביבתו של הבית

בתכנון בית פרטי חובה להתייחס לאזור שבו הבנייה מתבצעת. לצורך העניין, כשמדובר בבית הנמצא בסמיכות לכביש ראשי או לפארק ציבורי, לרוב מומלץ לתכנן את הבית באופן כזה שהחללים המשותפים בו יפנו לצד הקרוב לנוף או לרעש, בעוד שחדרי השינה והמקלחות ימוקמו רחוק יותר.

 

  1. האזור בארץ שבו הבית ייבנה

הסביבה הגיאוגרפית שבה הבית עתיד להיבנות, משפיעה במידה ניכרת על סוג החומרים שמהם הבית ייבנה כמו גם על צורתו. לדוגמה, עבור בית שייבנה באזור חם, יומלץ לרוב לתכנן גג שטוח, להבדיל מבתים באזורים קרים יחסית שבהם גגות רעפים יציעו מענה טוב יותר. בהקשר לבניית בתים פרטיים בחוף הכרמל למשל, נהוג להשתמש בחומרי בנייה בעלי עמידות גבוהה ללחות, וכלל שהבית ממוקם בגובה, כך נדרשת הקפדה על בידוד איכותי יותר לקירותיו.

אדריכלות בית פרטי בחוף הכרמל

איך בוחרים אדריכל בתים פרטיים בחוף הכרמל?

בבחירת אדריכל לבתים פרטיים חשוב ביותר לוודא מראש כי פניתם לאדריכל שביצע פרויקטים מהסוג שבו אתם חפצים ובאזור הספציפי שבו אתם מתעתדים לבנות את ביתכם. לכן אל תחששו מלבקש שיוצגו לכם דוגמאות מפרויקטים קודמים שמשרדי האדריכלות שאליהם אתם פונים ביצעו והצליבו את הרושם האישי שקיבלתם עם המלצות וביקורות מלקוחות קודמים.

 

חיפשתם משרד לאדריכלות בית בחוף הכרמל? מצאתם!

סטודיו נועם לוי  – הוא משרד אדריכלות ועיצוב פנים חיפאי המתמחה בתכנון אדריכלי לבתים פרטיים בחוף הכרמל והסביבה. הצוות המקצועי שלנו דואג ללוות כל לקוח/ה אישית ובגובה העיניים בדרך לבניית בית החלומות שלו או שלה.


מעוניינים לשמוע כיצד נוכל לסייע לכם בבניית הבית שעליו חלמתם? בואו נשוחח – פנו אלינו בהקדם!

 

WhatsApp
שנדבר על הפרויקט שלכם ?
צרו איתי קשר לשיחת ייעוץ והיכרות