אדריכלות בתים קומה אחת

אדריכלות בתים קומה אחת

יתרונות ואתגרים
"בית פרטי" היא כותרת רחבה המכילה בתוכה שפע של אילוצים, סגנונות בנייה והחלטות תקציביות, פונקציונליות ועיצוביות. יש הבדל גדול בתכנון בית המיועד לשלוש נפשות לבין בית המיועד למשפחה מרובת נפשות. יש גם לקחת בחשבון תכנון חלוקת החלל על פי אורחות חייהם של הדיירים, לדוגמא דייריםשעובדים מהבית או כאלה שמרבים לארח ועוסקים בתחביבים בין כתלי הבית, לבין דיירים הנמצאים רוב הזמן מחוץ לבית, עובדים, מטיילים ועסוקים בפעילויות בחוץ במשך רוב שעות היום.

באופן דומה, יש הבדל בין תכנון בית רב מפלסי, לבין בית בן קומה אחת.

יתרונות ואילוצים של בית חד קומתי

יתרונות:

  • חיסכון בעלויות בנייה –בית בן קומה אחת חוסך את הצורך בבניית מדרגות ומאפשר גמישות גדולה יותר בבחירת חומרי בנייה מאחר שהקומה הראשונה אינה צריכה לשאת מעליה את המשקל והעומס של מפלס נוסף.

 

  • חיסכון בעלויות תחזוקה שוטפות –באופן כללי, בית חד קומתי קל ופשוט יותר לנקות וגם לחמם בחורף ולקרר בקיץ, זאת כמובן בהינתן תכנון חכם ובחירה בחומרי בידוד ובאמצעי חימום וקירור מתאימים.

  • קשר טוב יותר בין כל חללי הבית –בית מרובה מפלסים יוצר מרחק רב יותר וניתוק בין החדרים השונים. בבית בן קומה אחת קל יותר לשמור על קשר עין ועל נגישות ומעבר בין החללים.

 

  • קשר ומעבר בין פנים לחוץ –אחד מיתרונותיו העיקריים של בית פרטי, הוא השטח החיצוני שלו – החצר.
    בבית חד קומתי, הקשר בין חלל הפנים והחוץ הוא זורם וטבעי יותר, ניתן לתכנן יציאה לחצר מכל חדר שבו רוצים בכך והקרבה לאדמה ולצמחייה היא זמינה ומורגשת יותר.

אילוצים:

  • שטח פנימי קטן יותר –ברוב המקרים, שטחו הכללי של בית חד קומתי קטן יותר מזה של בית רב מפלסי, דבר שיכול להיות מאתגר כשיש צורך באכלוס נפשות רבות או בהקצאת חלל לפונקציות מיוחדות כגון חדר עבודה, קליניקה, חדר אורחים וכיו"ב.

 

  • פחות גמישות בעריכת שינויים –כאשר שטחו של הבית מוגבל וכל הפונקציות שלו חולקות קומה אחת, דרושה יותר יצירתיות בעריכת הפרדה בין האזורים השונים ובעריכת שינויים בתפקודים השונים במסגרת החלל הפנימי כשיש צורך בכך.
אדריכלות בתים קומה אחת

נועם לוי – תכנון אדריכלי ועיצוב פנים וחוץ של בתים פרטיים

משרד האדריכלים שלנו "נועם לוי אדריכלות ועיצוב פנים" הוא משרד צעיר, המעודכן בכל מגמות העיצוב העכשוויות ובחומרים ופתרונות חדשניים בעולם העיצוב והבנייה.

אנו פועלים מתוך הנחת יסוד, כי בית פרטי הוא הגשמת חלום ועליו להתאים לאורח חייהם, לטעמם ולהעדפותיהם של בני הבית על הצד הטוב ביותר, בכל המובנים.

משרדנו מספק מעטפת תכנון ועיצוב שלמה ומקיפה, הכוללת את שלושת המרכיבים החשובים ליצירת תוצאה הרמונית וזורמת: תכנון אדריכלי, עיצוב פנים ותכנון חללי חוץ.

שילוב כל השלושה בידיו האמונות של הצוות שלנו מבטיח אחידות עיצובית, וויזואלית ופונקציונלית בין כל חלקי הבית וחוסך בעלויות.

כדי להשיג את המטרה, אנו מקפידים לערוך בשיתוף עם לקוחותינו מחקר ראשוני מקיף ויסודי לפני שלב התכנון, שבסופו נגיע להבנה מעמיקה לגבי אופיים, תחביביהם, צרכיהם האישיים של כל אחד מדיירי הבית, מגבלות פיסיות של מי מבני הבית במידה וקיימות כאלה, נושאים חשובים שלא ניתן לוותר עליהם וכמובן, מגבלות תקציב.

איסוף המידע החשוב הזה הוא חלק מהותי בתכנון, אשר מסייע בידנו להגשים את חלומכם ולתכנן עבורכם בית שתאהבו לחיות בו.

אם החלטתם לבנות בית חדש או לשפץ בית קיים, אנו מזמינים אתכם לתאם פגישת היכרות.

 

צרו קשר:

בטלפון:  04-853-5753

בנייד:  054-234-9240

באימייל:  noamarchitects@gmail.com

או על ידי מילוי פרטיכם בעמוד "צור קשר" כאן באתר.

WhatsApp
שנדבר על הפרויקט שלכם ?
צרו איתי קשר לשיחת ייעוץ והיכרות