איך בוחרים כיוון אוויר לדירה?

לא בכדי, דירות עם כיווני אוויר טובים עולות יותר וגם משתלמות כלכלית לטווח הארוך. ולכן, אחד הפרמטרים החשובים שעליכם לקחת בחשבון בעת רכישה או תכנון של דירה, הוא בחינה של כיווני האוויר בדירה, ואת סביבת המגורים והנוף הטבעי הנשקפים מהם. 

התחשבות בתנאי האקלים ומיקום הפתחים בצורה נכונה ובהתאם לפונקציית החלל, מחברת בין החוץ לפנים ומשפיעה על אלמנטים חשובים כדוגמת, מידת האור במהלך היום, עיצוב הפנים, ואפילו על מצב תקינות הרהיטים. אי לכך, ניצול נכון של תנאי האקלים תייצר את התחושה הרצויה בתוך הבית ואת האווירה הקסומה שאתם מבקשים ליצוק בשגרת חייכם בין כתליו.

אתם אנשים של שמש בוקר מאירה, או שקיעה נוגה לעת ערב? כאלה ששותים את הקפה הראשון במרפסת, או ואולי אתם עובדים מהבית? עליכם לבחון כיצד ניתן להתאים את הדינמיות של חייכם עם אופי החלל. 

אך לא רק באווירה ומצב הרוח בבית עסקינן. כיאה לתקופתנו, בה המודעות הכלכלית והאקולוגית גבוהות, חשוב לזכור כי הכיוונים אליהם נפתחים חלונות הדירה, הוויטרינות הגדולות והמרפסת, אף הם מסייעים לדיירי הבית לחסוך באנרגיה. חשיפה נכונה לאור הטבעי של השמש תסייע להאיר את הבית ברוב שעות היום, וזרימה של אוויר תביא לקירורו ביתר קלות, ללא צורך בהפעלת מכשירים הגוזלים חשמל.  

אז איך לבחור כיוון לדירה ואיזה כיוון הכי עדיף?

כיוון אוויר מזרחי: מתאים למיקום חלון בחדרי שינה. מכיוון זה השמש זורחת ובשעות הבוקר תהיה קרינה ישירה שתאפשר השכמה מאור טבעי. 

כיוון אוויר דרומי: מתאים למיקום פתחים גדולים בחלל המרכזי של הבית, סלון. מכיוון זה ישנה כניסה של שמש בכל עונות השנה. מתאים לחורף לאביב ולסתיו אולם קצת פחות לקיץ הישראלי. 

כיוון אוויר מערבי: מתאים למיקום מרפסות. בדירות בהם הנוף פתוח בכיוון זה, תגיע בערב בריזה מן הים, מה שיכול לתרום לצינון הבית בימים חמים.

כיוון אוויר צפוני: מתאים למיקום חלון בשירותים ובמקלחות, בהם הפתחים קטנים יחסית ומשמשים בעיקר כפתח אוורור. מכיוון אוויר זה אין קרינה ישירה, אך יש בוהק שיוצר סנוור אשר אינו מתאים לפתחים גדולים.

ומה עם הנוף: פרמטר לא פחות חשוב, ולכן יש לקחת בחשבון את הסביבה בה רוכשים את הבית, למשל: חוף ים, פארקים, שדות חקלאיים, ובהתאם לכך לחשב את פתחי האוויר ולמקם בהתאם.

WhatsApp
שנדבר על הפרויקט שלכם ?
צרו איתי קשר לשיחת ייעוץ והיכרות