בחירת סגנון עיצוב

בחירת סגנון עיצוב – סקירת סגנונות עיצוב שונים

כשמדברים על סגנון עיצוב, בעצם מדברים על אוסף תכונות ומשתנים כגון חומרים, צבעים, צורות ומרקמים, החוברים יחדיו לכדי תפיסה כוללת כלשהי.

לכל סגנון עיצוב יש אמירה מסוימת. יש סגנונות שופעים ועשירים בצבע, בפריטים, בעיטורים וקישוטים ויש לעומתם כאלה שהם נקיים, אווריריים ומינימליסטיים.

יש סגנונות מוקפדים ומחושבים עד הפרט האחרון ויש כאלה שהם נונשלנטיים יותר ומשאירים יותר מרווח לאלתור ולגיוון.

לכל סגנון יש תפיסת עולם העומדת מאחוריו, אשר מושפעת במידה רבה מהאזור שבו צמח, מאורח החיים הנהוג בו ומהחומרים הזמינים בו, או ממאפייני התקופה בה נולד.

כך או אחרת, כדי שאפשר יהיה להרגיש בנוח בבית בו אנו גרים, סגנון העיצוב צריך לשקף את הזהות העצמית שלנו ולהתאים באופיו לנטיותינו ולהעדפותינו האישיות.

אז איך יודעים באיזה סגנון לבחור? הנה סקירה של כמה סגנונות מובילים.

עיצוב נורדי סקנדינבי

  • עקרונות מנחים: מינימליזם, נוחות, פונקציונליות, פשטות, אותנטיות.
  • צורות וקווים: ניקיון גיאומטרי, קווים נקיים, פריטים קלאסיים ועל זמניים.
  • חומרים וצבעים שולטים: חומרים טבעיים כגון עץ, מתכת וזכוכית, קירות בהירים ופריטים בצבעים ניטרליים (שחור, לבן, אפור).

בוהו שיק

  • עקרונות מנחים: וויזואליות רכה ונינוחה, צבעוניות ושמחת חיים.
  • צורות וקווים: ריבוי מרקמים, קווים רכים ו"בלתי מחייבים", פריטי ריהוט מודולריים.
  • חומרים וצבעים שולטים: הרבה טקסטיל לסוגיו במגוון הדפסים ומרקמים (שטיחים, שמיכות, ריפודים, כריות נוי, וילונות, קישוטי מקרמה), חומרים טבעיים ואלמנטים מן הטבע, כולל צמחים ועציצים.

חשוב לציין, שסגנון הבוהו שיק נותן יד חופשית למגוון פרשנויות וניתן ליצור אותו בצורה קלילה ומינימליסטית או עשירה ושופעת ובכל פלטת צבעים אפשרית.

סגנון פרובנס

  • עקרונות מנחים: סגנון זה מגיע מאזוריה הכפריים של דרום צרפת והעיקרון המרכזי שלו הוא פשטות.
  • צורות וקווים: אביזרי עיצוב קלאסיים, כבדים ורומנטיים, הרבה פעמים קווים גסים, פחות מעובדים ומהוקצעים.
  • חומרים וצבעים שולטים: חומרים טבעיים ובעיקר השילוש של עץ, אבן וברזל. הצבעים הם רכים ופסטליים, הרבה כחול, תכלת וצהוב חיוור.

סגנון וינטג'

  • עקרונות מנחים: ויזואליות השואבת את אופייה מהתקופה שבה מתמקד העיצוב (לרוב, שנות ה-30 עד ה- 60 או 70 של המאה הקודמת) ובאופן כללי, איכות, עמידות, יעילות, שימור הישן ונועזות בעיצוב ובצבע.
  • צורות חומרים וצבעים שולטים: תלויים בתקופה שלפיה מעצבים. כך למשל, פריטים משנות ה- 50 מאופיינים בקווים נקיים והעיצוב שומר על צבעוניות אחידה בעוד שעשור לאחר מכן, שנות ה- 60 העליזות הביאו עמן את הקווים המעוגלים ואת הצבעוניות המתפרצת.

כדאי לקחת בחשבון, שכאשר בוחרים לעצב בסגנון וינטג', כדאי ללכת עם זה עד הסוף ולא לנסות למתן את האפקט. עיצוב וינטג' מוצלח באמת הוא בגדר הכל או כלום.

בחירת סגנון עיצוב

עיצוב רטרו

נא לא לבלבל אותו עם עיצוב הוינטג'! בעוד שהוינטג' מאופיין בפריטים ורהיטים ישנים שהם שרידיה של תקופה קודמת, הרטרו נשען על העתקה של פריטים אייקוניים שקנו לעצמם שם במאה הקודמת. כאן מדובר על פריטים חדשים, המיוצרים ברוח תקופה מסוימת.

  • עקרונות מנחים: אווירה חמה וביתית, נוסטלגיה.
  • צורות וקווים: בהתאם לרוח התקופה הנבחרת.
  • חומרים וצבעים שולטים: חומרים ישנים, מוכרים ומסורתיים כגון פלסטיק, עץ, טקסטיל והימנעות משימוש במתכות קרות ובחומרים מנוכרים כגון ניקל, נירוסטה וזכוכית. הצבעים הם ססגוניים ומגוונים, לעיתים אף זרחניים.

עיצוב תעשייתי

  • עקרונות מנחים: חדשנות, שימוש בטכנולוגיה, נוחות מודרנית, מיעוט אביזרים וחפצים, הסתרה חזותית של אלמנטים כגון ארונות ומדפים, הקפדה על פרטים ושימוש במאפייני המבנה כחלק מהותי ובלתי נפרד מעיצוב הפנים.
  • צורות וקווים: גימורים מחוספסים, מרקמים חזקים ובעלי נוכחות של בטון, מתכת, לבנים ערומות, צנרת חשופה, ברגים וגלגלים.
  • חומרים וצבעים שולטים: מתכת, זכוכית ופלסטיק ופלטת צבעים שבין לבן לאפור, לעיתים בשילוב זריקות צבע נקודתיות כמו אדום, או צבע בולט אחר.

עיצוב אקלקטי

כשמו כן הוא: ערבוב מופלא של מאפיינים ושל פריטים הלקוחים מסגנונות עיצוב שונים והמשתלבים יחד בצורה אסתטית והרמונית. זהו סגנון שאין לו קו מנחה אחד, הוא יצירתי, גמיש וייחודי.

ישנם סגנונות עיצוב רבים נוספים כמו הסגנון המודרני או הכפרי, וסגנונות השואבים מאזור גאוגרפי כמו העיצוב הפריזאי או המקסיקני, המרוקאי או היווני, עיצוב בסגנון בקתה בהרים או בקתת דייגים.

לכן, עדיף לרשום לעצמנו מה אנחנו אוהבים ומה עושה לנו טוב ורק אחר כך לחפש ולהגדיר את סגנון העיצוב שמסמן "וי" על כל הסעיפים ברשימה.

נועם לוי – משרד אדריכלות ועיצוב צעיר ומעודכן

צוות האדריכלים והמעצבים שלנו ב"נועם לוי אדריכלות ועיצוב פנים" הוא צוות צעיר ומעודכן, יצירתי וגמיש שעובד בשיתוף פעולה מלא ונותן מענה עיצובי שלם החל מתכנון אדריכלי, דרך עיצוב פנים ועד לעיצוב סביבתי של השטחים החיצוניים השייכים למבנה, כגון חצרות וגינות.

כשאנו מתכננים ומעצבים עבורכם, אתם יכולים להיות בטוחים שכל חלקיה של התוצאה הסופית ידברו בשפה אחידה ושתיווצר זרימה טבעית וחלקה ביניהם.

הקווים המנחים אותנו בתהליך העבודה הם פרקטיות, מקסום ניצול השטח והתאמת העיצוב בצורה מדויקת לצרכיו של הלקוח, למשאלותיו, חלומותיו ולאורח חייו.

אנו מזמינים אתכם להתרשם ולהכיר אותנו מקרוב בפגישה אישית על כוס קפה.

ניתן ליצור קשר:

בטלפון:  04-853-5753

בנייד:  054-234-9240

באימייל:  noamarchitects@gmail.com

או על ידי מילוי פרטיכם בעמוד "צור קשר" כאן באתר

WhatsApp
שנדבר על הפרויקט שלכם ?
צרו איתי קשר לשיחת ייעוץ והיכרות