מדוע כדאי לבחור אדריכל שהוא גם מעצב פנים?

בניגוד למקצוע האדריכלות שנתפס עתיק יומין, בעשורים האחרונים, התפתחה נגזרת מקצועית חדשה מתוך תחום האדריכלות, אך נפרדת ממנו – עיצוב פנים. אמנם מדובר בשני תחומים שונים, אך חשוב להבין כי הם אינם נפרדים. השפה האדריכלית חייבת להיות תואמת לשפה העיצובית של הבית, במטרה שהתוצאה השלמה תספר סיפור אחד בעזרת מוטיבים אדריכלים ועיצוביים תואמים. 

 

תפיסה זו, המחייבת התאמה בין אדריכל למעצב פנים, אינה חדשה. אם נתעמק בתחום האדריכלות עוד משחר ההיסטוריה, כדוגמת יוון או רומא העתיקות, ניתן לשים לב לשפה האחידה שהתקבלה בין החוץ לפנים. זו התקיימה מפני שהתרבות הייתה אחידה והושפעה אך ורק מהמקום והזמן, והכוונה לא היו קיימות השפעות חיצוניות כי לא היה קשר עם העולם מבחוץ. אבל היום, שלא כמו אז, התרבות העכשווית מושפעת כל הזמן מרעשים חדשים שמגיעים מתרבויות חדשות, טרנדים חולפים שיוצרים תחושה של בלבול וחוסר סדר, ובעיקר מטשטשים את הזהות והורסים את חשיבותה של השפה העיצובית.

 

רעשים אלו יוצרים לא פעם סתירה מובהקת בין השפה האדריכלית לשפה העיצובית של הבית, אבל הם לא הסיבה היחידה. עיקר הבעיה הינה בהפרדה המקצועית בין תחום האדריכלות לעיצוב פנים. מצד אחד, אכן מדובר בשני תחומים שונים אשר מחייבים הכשרה מקצועית נפרדת, אך בסופו של דבר חייבת להיות סינרגיה ביניהם, וזו יכולה להיווצר ברמה האופטימאלית רק כאשר אדריכל הינו גם מעצב פנים בהכשרתו. גם אם נבחר בבעלי מקצוע שונים, אדריכל ומעצב פנים עם אותו קו עיצובי, נתקשה להגיע לשפה אחידה, זאת מכיוון שלכל איש מקצוע יש תפיסה ושפה עיצובית שמייחדת אותו. כי באומנות כמו באומנות, שני ציירים יציירו את אותו עץ, אך כל תמונה תהיה שונה לגמרי.

 

בבואנו לתכנן את הבית שתמיד חלמנו עליו, נהיה חייבים לקחת בחשבון פונקציה מקצועית נוספת שהיא, עיצוב פנים. היתרון המובהק של אדריכל שעוסק גם בעיצוב פנים הינה יצירת שפה אחידה שיוצרת זרימה בין החוץ לפנים, יצירת קו אחד על ידי מוטיבים עיצוביים משותפים – כשהמטרה היא להשיג זרימה הרמונית ונינוחה בתוך מבנה הבית ומחוצה לו. יתרון נוסף ולא פחות חשוב, בנייה של בית מצריכה לא מעט בירוקרטיה ועבודה מול לא מעט גורמים (ספקים, אנשי מקצוע, רשויות, קבלנים), התנהלות מול איש מקצוע אחד מתחום האדריכלות ועיצוב פנים חוסכת זמן ולא מעט כסף. 

WhatsApp
שנדבר על הפרויקט שלכם ?
צרו איתי קשר לשיחת ייעוץ והיכרות