משפצים את המטבח? חייבים לקרוא!

המטבח הוא הלב הפועם של הבית, הוא המקום בו נוצרים זיכרונות הילדות ונרקמים בו הקשרים בין בני המשפחה והחברים, בבישול, אפייה ואכילה מעל משטחי העבודה או בארוחה ושיחה סביב השולחן. אם בעבר מטבחים תוכננו בחללים סגורים, בשטח קטן יחסית לשאר הבית, כיום המגמה היא לתכנן את המטבח כשטח פתוח המחובר לסלון, כאשר השטח המוקצה למטבח גדול הרבה יותר כך שברור שהמטבח מהווה את אחד האזורים החשובים ביותר (אם לא החשוב ביותר) שיכתיב את עיצוב שאר החלקים בבית.

עוד לפני בחירת העיצוב (עוד נגיע לזה…) 

חשוב לבצע תכנון הנדסי מדויק של תשתיות מים, חשמל, גז ועוד, להתאים את המבנה לפתחים קיימים כמו חלונות, דלתות ומעברים וכמובן את צרכי הדיירים. כיום, בעזרת חומרי גלם איכותיים ומנגנוני פרזול חדישים תוכלו לקבל פתרונות אחסון יצירתיים שיסייעו לכם לשמור על סגנון עיצובי מוקפד ומדויק ויחד עם זאת לא להתפשר על פונקציונאליות ונוחות המטבח.

תכנון מטבח פונקציונאלי ונוח השם דגש על אופן הפעילות של בני הבית והאורחים בחלל, על מקומות האחסון, על קלות שליפת הכלים ומוצרי המזון מארונות מטבח המתמלאים ומתרוקנים במהירות הבישול הוא אבן בוחן למטבח שישרת אתכם לאורך שנים רבות.

מתחילים לתכנן את המטבח.. 

התוכניות המוכרות והנפוצות למטבחים הן בצורת ר', ח', מטבחים ישרים (פס) ולעיתים, אם החלל מאפשר אז גם תוספת של אי עבודה וישיבה.

המסלול בין הכיור למקרר ולכיריים הוא המסלול שכל בשלן עושה במטבח, והנגישות מאחד לשני צריכה להיות קלה ונוחה.

במטבח ניתן לשלב ארונות קלפה עליונים, מגירות בשליפה מלאה וטריקה שקטה, מגשים נשלפים, ארונות קרוסלה, מג'יק קורנר ועוד… באמצעותם ניתן להגדיל וליעל את שטחי האחסון ולחסוך מקום יקר. מלבד אחסון הכלים והמזון, ניתן לאחסן ולהסתיר בארונות המטבח את המקרר, התנור, המדיח ולעיתים אפילו את מכונת הכביסה.

משום שרוב האזורים במטבח באים במגע עם לחות ואדים בחירה נכונה של חומרי הגלם לאזורים השונים במטבח תבטיח לכם מטבח ממנו תוכלו ליהנות לאורך שנים רבות. ארונות פורמייקה, פורניר, אם.די.אף ועץ מלא, הם המוכרים ביותר בתחום עיצוב המטבחים, משטחי עבודה יכולים להיות משיש, אבן, עץ, נירוסטה ואפילו בטון. חיפוי הקירות יכול להיעשות בקרמיקה, זכוכית, שיש וכדומה.

כמו כן חשוב לתכנן נכון את התאורה במטבח כך שניתן יהיה לעבוד בביטחון ובטיחות וגם להאיר רק חלק ממנו כאשר רוצים ליצור אווירה ביתית וחמימה כשהוא אינו בשימוש.

WhatsApp
שנדבר על הפרויקט שלכם ?
צרו איתי קשר לשיחת ייעוץ והיכרות