ריצוף מט או ריצוף מבריק?

בחירת ריצוף מתאים לחלל הבית תשפיע לא רק על הנראות הכללית אלא גם על תחושת הנוחות והניקון. לא מעט אנשים נוטים להעדיף ריצוף מבריק (shiny) שנותן תחושה של ניקיון אבל מסתמן כבחירה מוטעית. 

אחד החסרונות הבולטים בבחירת ריצוף מסוג מבריק הוא תופעת ההשתקפות שנוצרת על הרצפה. הרצפה הופכת למראה היוצרת כפילות ומציגה את כל מה שניצב מעליה – תקרה, גופי תאורה, רהיטים וחפצים.  השתקפות זו יוצרת כפילות של כל מה שניבט מהתקרה וכשהאורות נדלקים ברדת החשכה , או בשעות היום כשקרני השמש החזקות פוגעות ברצפה, הסנוור החזק שעולה מהמרצפות המבריקות מורגש בעוצמה חזקה בתוך החלל ויוצר תחושה של אי שקט ואי נוחות בבית. 

אי אפשר להתווכח עם העובדה שריצוף מבריק יוצר תחושה של ניקיון אך חשוב לזכור כי מדובר רק במקרים בהם הרצפה באמת נקייה, אלמנט שקשה להתמיד בו בעת שגרה, במיוחד כשמדובר בבית עם ילדים קטנים. לצד זאת, תוסיפו את העובדה שריצוף מהסוג הזה רגיש לכל לכלוך – טיפות של מים או פירור שהחליק מהצלחת, המרצפות המבריקות יבליטו כל לכלוך וישרו תחושה של חוסר ניקיון. והרי לכם שגרת חיים בתוך בית כשניקיון הרצפה הוא במרכזו. 

עם זאת, כאשר עושים זאת נכון, ישנם מקרים בהם שילוב מרצפות מבריקות יכול ואף רצוי שישתלב בעיצוב הבית, שכן הוא משדר אווירה יוקרתית ונקייה. על ידי שילובן באלמנטים אנכיים ולא אופקיים, ניתן למצות את המיטב מאיכויותיהן של המרצפות המבריקות – כאשר החיפוי המבריק ממוקם בניצב נמנע אפקט הסנוור וההשתקפות היא מינימאלית. כך, חיפוי זכוכית מעל השיש במטבח יהיו פתרון מעולה עבור המשוגעים לדבר. 

אז איזה ריצוף כדאי לבחור? 

ריצוף מט יכול להיות הבחירה האידיאלית – מונע כפילויות של אלמנטים, אין תחושה של סנוור, מדגיש את העיצוב, הריהוט והחפצים בבית, יוצר תחושה רגועה ואפקט התאורה מורגש בצורה מושלמת. לא רק סוג הריצוף חשוב אלא גם בחירת הצבע שלו. ריצוף בעל צבע ניטרלי ממשפחת האפורים נחשב לאידיאלי. בעידן של היום, הטרנדים העיצוביים מתחלפים מאוד מהר והצבע הניטרלי יודע "לקבל" את כל "השיגעונות". בזמן שאת הריהוט והחפצים ניתן להחליף ולשנות בקצב מהיר יותר, הריצוף הוא משהו שנשאר, לכן רצוי לעשות בחירה נכונה שתתאים לטווח הארוך.   

WhatsApp
שנדבר על הפרויקט שלכם ?
צרו איתי קשר לשיחת ייעוץ והיכרות