תכנון אדריכלי לבית פרטי קומה אחת או יותר

תכנון אדריכלי לבית פרטי קומה אחת או יותר

משרד הבוטיק נועם לוי אדריכלות ועיצוב פנים מתמחה בתכנון בית פרטי קומה אחת ויותר. הבית יתוכנן בקפידה בהתאם לנתוני השטח, רצונות וצרכי הלקוח, וכמובן במסגרת גובה התקציב שנקבע מראש. התהליך כולל תכנון, קבלת היתרים, בחירת אנשי מקצוע מתאימים לפרויקט, בניית הבית ופיקוח צמוד בשטח, עיצוב פנים ועד הום סטיילינג.

פרמטרים המשפיעים על תכנון בית פרטי

תכנון אדריכלי לבית פרטי מושפע ממספר גורמים המכתיבים את מאפייני הבית ויש לקחת אותם בחשבון:

  • בניית בית פרטי יכול להסתכם על פני טווח רחב מאוד של עלויות בהתחשב בגודל הבית, המפרט שלו ואיכות חומרי הגלם. לכן בתור התחלה יש להבין מהי מסגרת התקציב עבור תכנון הבית, כולל מרווח ביטחון של כחמישה עשר אחוז.
  • תכנון ועיצוב בית פרטי מושפעים גם ממאפייני הדיירים, מספר הנפשות שיגורו בבית, גילאים ועוד. למשל יש הבדל בין צרכי משפחה צעירה העומדת להתרחב לבין צרכים של זוג מבוגר שילדיו כבר עזבו את הקן.
  • גם אורחות חיי המשפחה משפיעים על עיצוב הבית, בין אם מדובר במשפחה המרבה לארח, משפחה שחשובה לה פרטיות, משפחה שמרבה לבלות בבית או משפחה שדיירי הבית מגיעים הביתה רק בערב וכדומה.
  • אדריכל לבית פרטי גם יתחשב בסביבת הבית ובאזור בארץ בו הוא מוקם. למשל יש הבדל בבניה של בית באזור גבוה וקריר לבין אזור חם ומדברי, או אזור חם ולח וקרוב לים. כמו כן יש להתחשב במאפייני הרחוב והשכונה בבניית הבית, למשל אם ליד כביש רועש, אם יש הגדרות בניה לשכונה, מידת קרבת בתי שכנים וכדומה.
  • יש גם הבדל בתכנון בית על שטח קטן או גדול, מישורי או משופע, הפונה צפונה או דרומה ועוד.

תכנון בית פרטי קומה אחת או יותר

אחת השאלות הבסיסיות בתכנון בית פרטי היא – האם לבנות קומה אחת או יותר? התשובה לשאלה זו מורכבת ממספר פרמטרים שצריך לבחון. קודם כל, מרבית הבתים הפרטיים נבנים על שטח יחסית מצומצם, ולכן מי שרוצה בית גדול עם חצר מרווחת, עדיף לבנות לגובה. מנגד, במידה והבית נבנה על שטח גדול, השאלה אם לבנות בית עם קומה אחת או יותר, הינה עניין של העדפה והתאמה אישית. למשל, בית עם שתי קומות או יותר פחות נגיש ונוח לאנשים מבוגרים או עם מגבלות פיזיות. מצד שני, בית עם שתי קומות מאפשר להגדיל את ההפרדה בין אזורים פרטיים לציבוריים, וקומה שלישית אף מאפשרת לתכנן סוויטת הורים נפרדת עם הרבה מאוד פרטיות. בנוסף, לעיתים קרובות למי שבונה בית עם קומה אחת כדאי לתכנן אותו עם אפשרות לבניית קומה נוספת בעתיד, למשל על הגג או כבית עם תקרה מאוד גבוהה שניתן להוסיף לו קומת גלריה.

קבלת אישורי בנייה

גורם נוסף הכרוך בעבודת האדריכל הוא תכנון בית שיאושר על ידי הרשויות. לשם כך הבית יתוכנן בהתאם לתקנות הבניה של הרשות המקומית על הזכויות והמגבלות שיש בו. כמו כן האדריכל יכין תוכניות המכונות גרמושקה הכוללות פרטים אודות מידות ומיקום המבנה והחצר, מספר קומות, מקום לחנייה, שביל גישה וכדומה. תוכניות אלו יועברו לרשות המקומית לקבלת היתר בנייה ואישור לבניית הבית, תוך עמידה בתנאים ודרישות לרבות מול גורמים האחראים לתשתיות הבית כמו חשמל, מים וביוב.

לשירותי אדריכל בית פרטי

לשירותי תכנון בית פרטי ולקבלת מידע נוסף וייעוץ מקצועי בנושא השאירו את הפרטים שלכם באתר שלנו או צרו קשר עם נועם לוי אדריכלות ועיצוב פנים בטלפון שמספרו 04-8535753 או במייל noamarchitects@gmail.com.

 

WhatsApp
שנדבר על הפרויקט שלכם ?
צרו איתי קשר לשיחת ייעוץ והיכרות