תכנון בית פרטי

תכנון ועיצוב בית פרטי – הפרט שעושה את ההבדל

תכנון בתים פרטיים, להבדיל מכל משימה אדריכלית אחרת הוא עניין מאוד אישי. מדובר כאן על מבנה בודד, אפילו לא על דירה שהיא חלק מבניין משותף, שכל מטרתו היא לתת מענה מדויק לצרכי הדיירים.

אדריכל, או מעצב פנים העומדים בפני תכנון בית פרטי צריכים לדעת כיצד לגבש תכנית תפורה לפי מידה, המבוססת על אורח חייהם של בני הבית, סגנונם וטעמם האישי, במקרים רבים מדובר על שילוב טעמים שונים של יותר מאדם אחד וגם על חלומותיהם – אפילו כשאלה אינם משרתים תכלית בעלת שימוש מעשי.

את כל זאת, עליהם להצליח ליישם במסגרת אילוצים רבים של חוקי ואישורי בנייה, תנאי שטח כאלה ואחרים וכמובן – מגבלות תקציב.

דבר אחד חשוב לפני תכנון בניית בית פרטי ועיצובו

תכנון בית ניתן לחלק לשלושה חלקים עיקריים:

  1. תכנון אדריכלי לבית פרטי עוסק במבנה עצמו, כלומר, בצורתו החיצונית, בחלוקה הפנימית שלו, בחומרים השונים המרכיבים אותו, במיקום וגודל הפתחים, בשילוב מאפיינים מבניים דוגמת ממ"ד, מדרגות, עמודים ונישות, בפריסת מערכות האינסטלציה והחשמל ועוד.

  2. התכנון הפנימי של בתים, עיצוב פנים, עוסק באופיו של החלל הפנימי: בחירת צבע, חומר ומרקם לקירות, לחיפויים, לריצוף ולפרזול בבית, יצירת חללי אחסון, התאמת פתרונות הצללה, שילוב אסתטי של מכשירי חשמל, מערכות טלוויזיה וסאונד ומערכות חימום וקירור, תאורה, ועוד.

  3. תכנון חללי החוץ או, תכנון סביבתי, עוסק בעיצוב החלקים החיצוניים של הבית: חצר, גינה, מרפסות, פרגולות, אזורי משחק, ישיבה ואירוח חיצוניים ופונקציות נוספות.

הדבר הראשון שכדאי לזכור כאשר עומדים בפני בחירת אדריכל או מעצב הוא, שככל שיותר חלקים מהתכנון יבוצעו בידי אדם אחד או בידי צוות אנשים שעובדים בשיתוף פעולה מלא, כך תושג תוצאה שלמה והרמונית יותר וזרימה חלקה וטבעית יותר בין מאפייניו החיצוניים של הבית, לבין החלל הפנימי שלו ולבין שטחיו החיצוניים.

כאשר מדובר בהחלטה עמה ממשיכים לחיות עשרות שנים ובהוצאה של מאות אלפי שקלים ויותר, לא כדאי להתפשר על הנושא הזה. מעבר לכך, בחירה בגורם מתכנן אחד עשויה לצמצם תקלות ואי הבנות, לחסוך בזמן ולהוזיל עלויות.

תכנון בית פרטי

נועם לוי – אדריכלות ועיצוב פנים תחת קורת גג אחת

הצוות שלנו במשרד "נועם לוי אדריכלות ועיצוב פנים" מתמחה בתכנון ובעיצוב חללי מגורים מתוך ראייה הוליסטית, לפיה הבית נועד לשרת את דייריו על הצד הטוב ביותר ולהתאים לצרכיהם האישיים ולהעדפותיהם – גם כשאלה אינם סטנדרטיים.

אנו מספקים מעטפת שירות שכוללת גם תכנון אדריכלי, גם עיצוב פנים וגם פיתוח סביבתי, כך שהתוצאה הסופית שמתקבלת היא מגובשת והרמונית ונוצרת זרימה טבעית בין כל חלקי הבית – פנימיים וחיצוניים כאחד.

כדי לעשות זאת, נלמד קודם להכיר אתכם היטב:

  • לכמה נפשות מיועד הבית?
  • מהם הדברים החשובים לכם ביותר?
  • מה הייתם רוצים לשנות בחלל המגורים בו אתם חיים כיום?
  • מהם הרגלי החיים שלכם? האם אתם אוהבים לבשל ולארח וזקוקים למטבח גדול ולאזור ישיבה מרווח, או אולי, אתם מרבים לבלות בחוץ וצריכים פתרונות אחסון לציוד ספורט וטיולים?
  • לאילו צבעים, חומרים וסגנונות אתם מתחברים?
  • האם יש מגבלות או שינויים עתידיים שצריך לקחת בחשבון?

אלו הן דוגמאות לחלק קטן מהנושאים שנלבן יחד, על מנת שנוכל לתכנן עבורכם בית שתשמחו לחיות בו.

אם אתם עומדים לפני בניית או שיפוץ בית, אנו מזמינים אתכם לתאם פגישת היכרות.

 

צרו קשר:

בטלפון:  04-853-5753

בנייד:  054-234-9240

באימייל:  noamarchitects@gmail.com

או על ידי מילוי פרטיכם בעמוד "צור קשר" כאן באתר

WhatsApp
שנדבר על הפרויקט שלכם ?
צרו איתי קשר לשיחת ייעוץ והיכרות